Сайт 8-В класса

Харьковской гимназии № 13

Харьковского городского совета Харьковской области

 м. Харків,вул. Благовіщенська 36,
телефон (057) 712-23-42
е-mail: shoo-13@ukr.net

Школьная скамья знакома практически всем людям, и неотъемлемой частью школьной жизни является выполнение домашнего задания и изучение материала дома.

Для многих это занятие является рутиной, но благодаря этим советам можно значительно облегчить и сделать так, чтобы выученный предмет остался в вашей голове как можно дольше.

Прежде всего, нужно запомнить главный принцип: отдых нужно чередовать с нагрузкой. Дети младшего школьного возраста могут сконцентрироваться на предмете изучения всего лишь 15-20 минут, после чего лучшим решением будет дать ребёнку отдохнуть на протяжении 10 минут. Дети постарше могут концентрировать внимание на протяжении до 45 минут, но всем им нужна регулярная смена деятельности. Но отдых подразумевает не игру за компьютером или игровой приставкой, а смену деятельности – умственной на физическую.
В период подготовки к экзаменам, когда на учёбу уходят целые дни – лучшей разгрузкой будет вечерняя прогулка на свежем воздухе и здоровый сон, немалое внимание нужно уделить и распорядку дня. Важно дать ребёнку отдохнуть после школы на протяжении 1-2 часов, в это время лучше оставить его в покое, не приставать с назойливыми вопросами. Пусть он сможет успокоиться, ведь пребывание среди коллектива отнимает много энергии, и покой, уединение просто необходимы, чтобы «обработать» всю информацию, полученную за 5-7 часов.
Когда приходит время выполнения домашнего задания, сначала лучше выполнить письменные задания. Первыми выполняются более лёгкие задания, после – более тяжёлые. В результате мозг втягивается в учёбу и повышается умственная производительность. Подготовку устных предметов, а также подготовку к контрольной работе нужно начинать в конце, после небольшого отдыха. Будь то параграф по истории или стихотворение по литературе, его непременно нужно разбить на 3-4 равные части, стихотворения лучше разбить на четверостишия.

Харчування дітей шкільного віку
Шкільний вік є періодом розвитку людського організму, коли завершується формування скелета і розвиток скелетних м'язів, відбувається різка нейрогормональна перебудова дитячого організму, що лежить в основі статевого дозрівання підлітків, відбуваються якісні зміни в нервово-психологічній сфері, пов'язані з процесом навчання. 
Однією з важливих особливостей дітей шкільного віку є бурхливий ріст і збільшення маси тіла, розумове напруження та витрата енергії, тому для відновлення енерговитрат школярів необхідне раціональне харчування. З цією метою необхідне суворе дотримання режиму харчування 4-5 разів на день. 
Раціональне харчування дітей шкільного віку включає наступні принципи: 
•    відповідність енергетичної цінності харчового раціону добовим енерговитратам школярів; 
•    збалансоване співвідношення харчових речовин у раціоні при співвідношенні білків, жирів, вуглеводів як 1:1:4;
•    широкий асортимент продуктів: різноманітні м’ясні, рибні, молочні,  круп’яні страви, овочі, фрукти - необхідні для забезпечення хімічного складу раціону; 
•    правильна кулінарно-технологічна обробка продуктів з метою збереження біологічної і харчової цінності, високих органолептичних властивостей страв і високої засвоєності харчових речовин. 
Важливе значення має надходження з їжею вуглеводів, які відіграють важливу роль у забезпеченні організму дітей енергією. Тому в харчуванні дітей необхідно приділяти неабияку увагу якісному складу вуглеводів. 
Під час розвитку організму відмічається значна  потреба школярів у вітамінах. 
Потреба школярів  у мінеральних речовинах порівняно висока в зв'язку з інтенсивним ростом і формуванням скелета. Для процесів кістковотворення сприятливим вважається співвідношення кальцію і фосфору. 60-80% вмісту кальцію має забезпечуватися за рахунок молока і молочних продуктів, інші мінеральні речовини надходять в організм у достатній кількості з продуктів тваринного і рослинного походження. 
Набір продуктів для дітей шкільного віку: молоко і молочні продукти, сир напівжирний, сметана, сир твердий, м'ясо, риба, яйце, хліб пшеничний, житній, борошно пшеничне, макаронні вироби, крупи, бобові, цукор і кондитерські вироби, масло вершкове, олія, картопля, овочі, фрукти свіжі чи сік, сухофрукти, кавовий напій, чай, дріжджі, желатин, сіль. 
Школярі мають одержувати 5-разове харчування.

Одне із найважливіших завдань батьків при вихованні дитини – забезпечити її здорове зростання. Дитячий травматизм – одна із найпоширеніших причин звернень до медиків, каліцтва дитини, що може залишитися на все життя, а той летальних випадків – і все це через необачність дорослих, несвоєчасне нагадування дітям елементарних правил безпеки.

Побутовий травматизм

Йдеться про ушкодження, які діти можуть отримати вдома, у дворі, саду тощо. Найнебезпечніші з них – опіки полум’ям і хімічними речовинами, падіння з висоти. Залишені у доступному для дітей місці голки, цвяхи, леза бритв можуть стати причиною травми, а іноді — і смерті. Це стосується і газових плит, оголених проводів електромережі, відчинених вікон, сходів. Необладнані дитячі майданчики, захаращені двори, відкриті люки, канави, несправні ліфти, поруччя сходів, несправні велосипеди, неогороджені ділянки, де проводяться ремонті роботи, теж є дуже небезпечними. Часто діти падають з висоти: балконів, драбин, дерев, що теж призводить до тяжких травм. До побутового травматизму найчастіше призводить недостатній догляд за дітьми з боку батьків.

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

м. Київ

21.08. 2013                                                                    №  1222

Про затвердження орієнтовних

вимог оцінювання навчальних

досягнень учнів із базових дисциплін

у системі загальної середньої освіти

З метою організованого переходу на нові Державні стандарти та з метою додержання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

Документ министерства - начало для средней школы с 17 страницы.

Українська мова, російська мова, читання  - 22 стр.
Українська література, світова література - 22 стр
Іноземні мови - 23 стр.
Історія  - 26 стр.
Природознавство - 27 стр.
Основи здоров`я - 34 стр.
Математика - 36 стр.
Інформатика  - 38 стр.
Музичне мистецтво - 39 стр.
Образотворче мистецтво - 40 стр.
Фізична культура - 41 стр.
Трудове навчання  - 43 стр.

ЧИТАННЯ

2—4 класи

Відповідно до вимог Державного стандарту по­чаткової загальної освіти об'єктами контролю й оцінювання з читання є:

1. Навичка читання з урахуванням всіх її характе­ристик.

2. Елементарна обізнаність учнів з колом дитячо­го читання.

3. Усвідомлення школярами літературознавчих понять (практично).

4. Практичні уміння роботи над текстами різних жанрів.

5. Бібліотечно-бібліографічні, книгознавчі уміння.